Wróć na DaWandę »

Zadbaj o dostępność produktów!

dawanda
21 September 2017
Inne

wyprzedane

serduszko line template

Wiele naszych artykułów dotyczy tego, w jaki sposób przygotować dawandowy sklep tak, żeby wpadł w oko potencjalnym klientom, żeby do niego zajrzeli i sobie coś wybrali. Zdjęcia, banery, reklama wewnętrzna, zewnętrzna.. To wszystko jest bardzo ważne! Żeby jednak zadziałało prawidłowo, produkt faktycznie musi znajdować się w butiku, gdy klient podejmie kluczową decyzję: KUPUJĘ! Trywialne? Zobaczmy, jak zadbać o ten pozornie oczywisty niuans:)

current items

Czego się dowiesz?

  • jak zadbać o asortyment?
  • jak postąpić, gdy produkt się wyprzeda?
  • w jaki sposób komunikować się z Kupującymi?

Wyobraźmy sobie, że Kupujący znajduje na DaWandzie śliczny oryginalny kapelusz, np. w dawandowym newsletterze albo w katalogu kategorii Akcesoria. Potrzebuje trochę czasu do namysłu, ale w końcu pada finalne TAK i przechodzi do butiku, by kupić wybrany kapelusz. Ale okazuje się, że kapelusz wystawiony był jedynie w jednym egzemplarzu i się wyprzedał.. Klient nie dokonuje transakcji zakupu..

Co zrobić w sytuacji jak ta opisana powyżej?

  • Jeśli istnieje taka możliwość, warto zwrócić uwagę, aby każdy z wystawionych przez nas przedmiotów był dostępny w liczbie przynajmniej kilku egzemplarzy. Jeśli nie ma takiej możliwości (wiele z produktów prezentowanych na DaWandzie jest unikalnych), ciekawym rozwiązaniem jest wystawienie produktu z informacją o tym, że jesteśmy w stanie stworzyć produkt podobny – na indywidulane zamówienie, z dłuższym terminem realizacji.
  • Można też zachęcić klienta do bezpośredniego kontaktu za pośrednictwem DaWandy (przez pole Kontakt do mnie pod zdjęciem profilowym).
  • Na DaWandzie istnieje też opcja powiadomienia Sprzedającego o chęci zakupu produktu, który aktualnie jest niedostępny – znajduje się w spisie sprzedanych produktów w butiku albo klient wypatrzył go z którymś z naszych kanałów marketingowych, ale nie zdążył zamówić. Ważne, by – jeśli to możliwe – dodać brakujące produkty lub skontaktować się z Kupującym i zaproponować mu indywidualne warunki realizacji zamówienia, gdy dany produkt fizycznie nie jest już dostępny. Przy sprzedanych produktach, którymi ktoś jest zainteresowany, pojawi się wykrzyknik:) Zajrzyj i uzupełnij asortyment!

sold items
express shipping 3
serduszko_nsl
powiadom

powiadom2

mail

mail2 

Dlaczego dostępne egzemplarze są takie ważne?

Przede wszystkim Kupujący nie może się zniechęcić. Każdy dodatkowy komunikat, każda przeszkoda to zwiększenie prawdopodobieństwa, że klient znudzi się, zdezorientuje i zrezygnuje z zakupów. Zadbaj o dostępność produktów oraz o ciągłość komunikacji z Kupującymi! Zwróć na to uwagę szczególnie przed okresami intensywnej sprzedaży, np. Świętami Bożego Narodzenia, przygotuj się na zapas!

3 najważniejsze elementy – o co zadbać?

1. DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW – wchodzimy w Oferty aktualne i w edycji każdego produktu ustawiamy odpowiednią liczbę sztuk, w Ofertach zakończonych wystawiamy produkty ponownie, które jeszcze mamy na stanie

2. MOŻLIWOŚĆ INDYWIDUALIZACJI – podobnie, wchodzimy w Oferty aktualne i w edycji każdego produktu odhaczamy możliwość dopasowania oraz wybieramy elementy, które mogą zostać wybrane indywidualnie

3. INFORMACJA NAD KAŻDYM PRODUKTEM – możemy ją ustawić dla wybranych języków DaWandy tutaj.

Jak wystawić ponownie produkty?

sold items
wystaw ponownie
serduszko_nsl



Kilka słów o autorze: DaWanda to unikalne produkty od twórców i projektantów. Szukasz produktów handmade i design, chcesz się przekonać czym jest nowoczesne rękodzieło? Na DaWandzie znajdziesz produkty z autorskich pracowni . Projektanci z całego świata wykonują projekty handmade, które służą jako wyjątkowe prezenty lub produkty codziennego użytku.

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?