Wróć na DaWandę »

Twoje własne kategorie w sklepie

Dorka
20 September 2017
Pierwsze kroki

68518667-Mini-keepsake-drawer-jewellery-storageJeżeli w Twoim sklepie oferujesz większą ilość produktów, możesz również w nim założyć swoje własne kategorie. Przypomina to trochę półki w sklepie :) Dzięki temu pomożesz odwiedzającym  łatwiej zapoznawać się z ofertą Twojego sklepu.

Możesz ustalić do 20 różnych kategorii i masz całkowitą swobodę w ich definiowaniu. Wielu sprzedawców jest bardzo twórczych przy tworzeniu kategorii, choć takie tytuły jak “torby” czy “koszulki” są jak najbardziej odpowiednie. Możesz również utowrzyć kategorie poprzez nazwę kolekcji lub pokazując zastosowanie produktów. Przeglądanie według kategorii pomaga kupującym w szybszym znalezieniu danego produktu.

Czego się dowiesz?

  • jak stworzyć własne kategorie?
  • gdzie znajdziesz je w sklepie?
  • dlaczego warto?

Jak stworzyć kategorie w sklepie?

Screen Shot 2015-02-19 at 11.09.21

Aby utworzyć własne kategorie w sklepie, wystarczy przejść do Moja Dawanda >> Mój sklep i produkty >> Edytuj kategorie w sklepie.

Tutaj możesz dodawać własne kategorie w sklepie, wystarczy wpisać  nazwę kategorii i kliknąć Zapisz. Możesz również zmienić kolejność poprzez bezpośrednie przesuwanie danej kategorii na górę lub dół (strzałki po lewej stronie nazwy kategorii). I za jednym zamachem możesz wpisać nazwy Twoich kategorii w innych językach, a co! Niech i obcokrajowcy poznają się na Twoich produktach!

Gdy już utworzysz wszystkie niezbędne kategorie, czas przyporządkować do nich Twoje produkty:)

Screen Shot 2015-02-19 at 11.10.21

Po kliknięciu na dole strony polecenia Przypisz moje produkty do kategorii po lewej stronie ekranu pojawią się okienka z Twoimi kategoriami, po prawej wszystkie Twoje nieprzypisane produkty. Za pomocą przeciągania przyporządkuj je po prostu do kategorii, do których pasują. Oczywiście możesz też usuwać produkty z danej kategorii, przenosząc je do okienka Nieprzydzielone.

Nie zapomnij przydzielić wszystkich produktów z kategorii. Wielu kupujących nie patrzy na kategorię Wszystkie produkty. Kategorie w sklepie zapewniają klientowi sprawniejsze poruszanie się po Twoim butiku.

Co zyskujesz?

  • Robisz porządek w swoim sklepie, zupełnie jakby kategorie były działami produktowymi w supermarkecie – bez podpisów nad półkami ciężko byłoby odnaleźć klientowi produkt, którego szuka, w gąszczu kuszących ofert!
  • Sortujesz Twój asortyment według niezbędnego kryterium – może rodzaju produktu? Może koloru? Może rozmiaru? Może pory roku? Może okazji? A może potencjalnego odbiorcy? Tak czy inaczej pomagasz Kupującym (i Zespołowi DaWandy przy okazji ;)) się zorientować w Twojej ofercie:)
  • Grupujesz produkty – dzięki temu łatwiej Ci będzie w razie życzenia ustawić zniżkę dla konkretnego rodzaju produktu, np. tylko dla różowych spódnic, tylko dla prezentów na Dzień Matki już po Dniu Matki, tylko dla czapeczek dla dzieci czy też tylko dla butów na obcasie.. Możliwości jest wiele, a z kategoriami w Sklepie łatwiej będzie je wcielić w życie na DaWandzie.

Zobacz, kto już wyczuł, że bez kategorii się nie obejdzie

♥  Otwarty Sezam – bogactwo materiałów do tworzenia własnych produktów, ponad 3 000 produktów w ofercie, główne kategorie DaWandy to zdecydowanie za mało – gdyby nie kategorie w sklepie, klient musiałby się nieźle naszukać, chcąc znaleźć np. satynowy sznurek o grubości 2mm..

♥  Karolina Garczyńska – do wyboru mamy tutaj głównie sukienki o różnym kroju i według tego klucza zostały one właśnie podzielone na grupy, dzięki czemu najpierw klient wybiera spośród krojów, potem skupia się na kolorze, a potem już tylko pozostaje dokonać zakupu.. Kilka kliknięć i gotowe!

♥  KOKOworld – dziewczyny z KOKO oferują różnego rodzaju produkty i na takie właśnie podzieliły swój asortyment: tuniki, bluzki, torebki, biżuteria..

♥  CADO accessories – tutaj mamy do czynienia w kategoriach sklepowych zarówno z rozróżnieniem rodzaju produktu (zamotka, torba, szal, tuba..), jak i okazji (Dla Niego, Zestawy..)!

Poszperaj na DaWandzie, zobaczysz, jak wielu projektantów ma już kategorie w sklepach i na jakiej podstawie dzielą swoje produkty. Trzeba ułatwiać naszym klientom życie:)



Dorka

Kilka słów o autorze: W DaWandzie zajmuję się z reguły odpowiadaniem na wszystkie możliwe pytania dotyczące sprzedaży online (i nie tylko!), dzieleniem się trikami i wskazówkami, jak ogarnąć niesamowity wszechświat e-commerce'u, a w międzyczasie zerkam delikatnie na zagraniczne rynki. Pojawiam się często na spotkaniach w ramach cyklu "DaWanda po godzinach" - zapraszam!

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?