Wróć na DaWandę »

Oczaruj klientów… wyglądem, porządkiem i informacją!

dawanda
20 September 2017
Inne

Zastanów się – zakładając, że prowadzisz sklep stacjonarny – na jakie elementy zwrócisz uwagę przy jego urządzaniu, żeby potencjalny klient w ogóle do niego zajrzał? Bardzo podobnie wygląda sytuacja w sklepie internetowym. W okresie przedświątecznym klienci będą dokładnie przeszukiwać asortyment DaWandy, szukając ciekawych ofert, korzystnych cen, niesamowitych prezentów, pomysłów na robótki ręczne czy produktów personalizowanych. A przy tym każda minuta spędzona w internecie będzie na wagę złota.

Upewnij się, że Twój butik im to wszystko zapewni i co więcej – że ich o tym odpowiednio informujesz! Przykuj ich wzrok, zapewnij sobie ich lojalność i zaufanie. Wyróżniliśmy 8 elementów na stronie głównej dawandowego sklepu, o które warto zadbać już teraz. Zerknij, może to Cię zainspiruje do działania?

Czego się dowiesz?

♡ Które elementy Twojego sklepu wyróżnią Cię na morzu dawandowego rękodzieła?

♡ Gdzie je znaleźć?

♡ Na co zwrócić uwagę przy ich edycji?

Co sprawia, że Twój sklep jest naprawdę TWÓJ?

serduszko_nsl_2

NAZWA SKLEPU (1)

Chyba pierwsza i najważniejsza rzecz, która wpada w oko odwiedzającym Twój butik. Pamiętaj, żeby była nazwą Twojej marki, jeśli taką posiadasz, a jeśli nie – żeby była chwytliwa, ciekawa, budząca pozytywne emocje, a na pewno odzwierciedlała to, co oferujesz w swoim asortymencie. Możesz ją edytować, ale nie polecamy takiej praktyki – klient, który raz zapamięta nazwę Twojego sklepu, po jej zmianie może ponownie już do Ciebie nie trafić.

Ale dla porządku informujemy, że nazwę możesz zmienić tutaj »

Warto zaznaczyć, że nazwa sklepu może się różnić w zależności od języka. Zwróć na to uwagę, jeśli Twoja polska nazwa może być problematyczna do wymówienia lub wpisania w wyszukiwarkę, lub po prostu do zapamiętania i skojarzenia przez zagranicznych klientów.

Możesz ją zróżnicować tutaj »

OPIS & BANER SKLEPU (2 & 3)

Kupujący na DaWandzie są zainteresowani historiami projektantów, od których kupują. Z tego powodu istotnym jest, by opis sklepu nie pozostał pusty. Jest to miejsce, gdzie możesz podzielić się ze swoimi klientami informacjami o tym, jak powstała marka, co Cię inspiruje, jakie masz pasje (także poza tymi, które pokazujesz na DaWandzie!). To także możliwość pokazania się z innej strony oraz zaskoczenia swoich klientów.

Przeczytaj więcej tutaj »

Baner sklepu pojawia się na samej górze w sklepie, nie sposób go przeoczyć! Jest Twoją wizytówką, Twoim logo, Twoją twarzą, Twoją marką.. Pokaż na nim, co tworzysz, w jaki sposób i dla kogo! Zaprezentuj się śpiewająco, kolorowo i oryginalnie! Przyciągnij i zatrzymaj uwagę gości w Twoim sklepie! W Święta możesz w tym miejscu pokazać wyjątkowe pomysły na prezenty, akcje promocyjne, w których akurat bierzesz udział, specjalne oferty (np. możliwość darmowej dostawy, prezent do każdego zamówienia, bestsellerowe produkty). Może warto co jakiś czas go aktualizować, by klient wiedział, że nie śpisz i że się dzieje?

Przeczytaj więcej tutaj »

KATEGORIE W SKLEPIE (4)

Jeśli prowadzisz sklep, w którym asortyment jest bardzo szeroki, a dodatkowo są to dość różnorodne produkty, to temat kategorii w sklepie powinien być dla Ciebie szczególnie istotny. Kategorie w sklepie pozwalają w wygodny sposób posortować oferty, które masz w swoim butiku. Dodatkowo, znacząco ułatwiają one nawigację klientom. Możesz wyróżnić, co tylko chcesz!

Przeczytaj więcej tutaj ».

PROFIL (5)

Głównie zdjęcie profilowe! To drugi z graficznych elementów, po banerze które możesz dodać do swojego butiku. O ile w przypadku baneru – często projektanci decydują się na pokazanie logo i produktów, to akurat w tym miejscu zachęcamy do umieszczania swojego zdjęcia, tak by dać klientom namiastkę osobistego kontaktu.

Przeczytaj więcej tutaj »

GALERIA (6)

To naszym zdaniem absolutny must-have, a już bez wątpienia w Święta. Pozwala  ciekawie zaprezentować swój sklep, pokazać bestsellery, wybrać produkty, z których jesteśmy szczególnie dumni, które są w specjalnej cenie albo personalizowane, prezentowe, świąteczne… Dodatkowo, wykorzystaj również potencjał tkwiący w nazwie galerii. Jeśli pokażesz w niej nową kolekcję – zatytułuj ją nazwą kolekcji. Jeśli to bestsellery, również wspomnij o tym w nazwie.

Przeczytaj więcej tutaj »

ASORTYMENT (7)

Mamy nadzieję, że wszystkie produkty na Święta masz już gotowe! Czas uzupełnić ofertę o ich dobre zdjęcia – nie tylko klient to zauważy, ale i my! Chętnie wykorzystamy materiały do naszej świątecznej komunikacji marketingowej, która już niebawem uderzy ze zdwojoną siłą. Sortuj oferty, porządkuj, aktualizuj, wyróżniaj!

Więcej informacji o trzymaniu ręki na pulsie tutaj »

INFORMACJE O BUTIKU (8)

Klient znajdzie tu informacje o dacie założenia sklepu, regulaminie, o sprzedanych do tej pory produktach i – najważniejsze – o ocenach Kupujących. Pamiętaj, żeby zadbać o kontakt z klientem i odpowiednią obsługę złożonych już zamówień, by w Twoim butiku było jak najwięcej pięciogwiazdkowych ocen! Wyjaśniaj wątpliwości, odpowiadaj na wiadomości, staraj się konstruktywnie odpowiadać na pytania.

A o informacjach formalnych czytaj tutaj »

serduszko_nsl_2

Świątecznie?

Tak! Dopasuj elementy wizualne do sezonu.

  • W powyższym przykładzie baner sklepu jest typowo letni i mimo, że mamy hot season – Ty skup się na czymś zimowym świąteczno – prezentowym!
  • Kategorie w sklepie? Jeśli oferujesz jakieś ciekawe zestawy prezentowe złożone z Twoich produktów, produkty idealne na prezent dla niej / dla niego/ dla kota / dla …, śmiało wyróżnij je w odpowiednich sklepowych kategoriach, żeby klient łatwo je zidentyfikował.
  • Galeria? Zmieniaj w niej produkty, dopieraj do okazji / pogody / dnia tygodnia / akcji marketingowej na DaWandzie … Galeria pokazuje się na samej górze sklepu, jako jedna z pierwszych wpadnie w oko!

Kombinuj! ♡

P



Kilka słów o autorze: DaWanda to unikalne produkty od twórców i projektantów. Szukasz produktów handmade i design, chcesz się przekonać czym jest nowoczesne rękodzieło? Na DaWandzie znajdziesz produkty z autorskich pracowni . Projektanci z całego świata wykonują projekty handmade, które służą jako wyjątkowe prezenty lub produkty codziennego użytku.

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?