Wróć na DaWandę »

Krok 5. Sprzedał się Twój produkt, gratulacje! Co dalej?

Dorka
20 September 2017
Pierwsze kroki

otwarte zamówienie 1

Masz ustawione powiadomienia e-mail, gdy ktoś złoży zamówienie w Twoim butiku? Gdy rozlega się ten charakterystyczny dźwięk i widzisz, że sprzedał się Twój produkt, euforia to dopiero początek procesu realizacji zamówienia. Zobacz, na co zwrócić uwagę, by klient nie tylko był zadowolony z tego zakupu, ale dokonał kolejnych w Twoim sklepie w przyszłości!

serduszko_nsl

Realizacja zamówienia krok po kroku!

Krok 1

Otrzymujesz powiadomienie, że ktoś złożył w Twoim butiku zamówienie – na DaWandzie oraz SMS. Listę wszystkich swoich zamówień znajdziesz tutaj. M.in. możesz je filtrować wg różnych kryteriów, możesz oznaczyć sobie wybrane pozycje jako ważne, możesz eksportować listę swoich zamówień do pliku CSV, możesz pobrać listę adresów do wysyłki jako PDF.

AUTOMATYCZNE POTWIERDZENIE
Ustaw w Twoim butiku automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia, które klient otrzyma zaraz po jego złożeniu. Będzie miał pewność, że wszystko odbyło się prawidłowo. W takiej wiadomości podziękuj za zakupy, podaj szczegóły, które są niezbędne do realizacji zamówienia: numer telefonu dla kuriera, numer konta dla przelewu bankowego, wymagane parametry dla indywidualnych zamówień (np. rozmiar, kolor…), prośbę o ocenę Sprzedawcy po zakończeniu transakcji – wszystko to usprawni proces sprzedaży na DaWandzie:) Ustaw taką wiadomość tutaj – możesz od razu ustawić ją w wielu językach. Przykładowy tekstautomatycznego potwierdzenia znajdziesz tutaj.

Krok 2

Po prawej stronie od razu widzisz, że zamówienie jest Nowe oraz Potwierdzone. Wchodzisz w szczegóły zamówienia, klikając na jego numer. Tutaj znajdziesz istotne dla Ciebie szczegóły, żeby szybko i sprawnie zrealizować zamówienie.

  • adres dostawy (oraz po prawej stronie na czerwonym tle adres do faktury, jeżeli różni się od adresu dostawy)
  • wybrany przez Kupującego sposób płatności
  • aktualny status zamówienia
  • możliwość wysłania do Kupującego przypomnienia o niedokonanej płatności (opcja aktywuje się po 1 tygodniu od złożenia zamówienia, ale braku uiszczenia opłaty)
  • okienko wiadomości – wszelkie zapytania i indywidualne prośby od Kupującego oraz Twoje wiadomości do niego powinny znaleźć się właśnie tutaj

PŁATNOŚCI
Jeżeli otrzymasz wpłatę środków na konto, możesz spokojnie oznaczyć zamówienie jako opłacone. Dobrze wysłać wtedy Kupującemu wiadomość w konwersacji dotyczącej zamówienia, że pieniądze dotarły i zamówienie jest w realizacji. System akurat w tym przypadku nie generuje automatycznego powiadomienia, a klienci lubią być dobrze poinformowani.

Krok 3

Czas na wysyłkę produktów do klienta – zapakuj ładnie paczkę, dołącz formularz zwrotów i anulowania, zanieś pakunek na pocztę lub przekaż kurierowi i daj znać Kupującemu, że produkt jest w drodze. Oznacz zamówienie jako wysłane, natychmiast pojawi się okienko, dzięki któremu wyślesz powiadomienie klientowi. Możesz tam umieścić także adnotację od siebie – warto podać przede wszystkim numer śledzenia przesyłki, ale również podziękować za udaną transakcję, wyrazić nadzieję na przyszłe zakupy klienta w Twoim Sklepie, a także poprosić o komentarz do transakcji – pozytywna ocena pomoże innym zdecydować się na zakupy u Ciebie:)

Krok 4

Oceń Kupującego – niech inni mają świadomość, jak dobrze się z nim współpracuje! Po wystawieniu rekomendacji transakcja automatycznie zostaje oznaczona jako zakończona. Wszystkie swoje zakończone transakcje znajdziesz tutaj.

Klient chciałby zmienić metodę płatności

Często zdarza się, że Kupujący decyduje się np. na zapłatę za pomocą systemu PayPal, ale potem zmienia zdanie i prosi o dane do przelewu bankowego. Sam nie jest w stanie zmienić metody płatności. Są dwa wyjścia z takiej sytuacji:

  • prosisz klienta o dokonanie nowego zamówienia i wybranie odpowiedniej metody płatności, a do nas wysyłasz mail z prośbą o anulację poprzedniego zamówienia
  • podajesz w wiadomości do klienta dane do przelewu, a gdy środki wpłyną na konto, oznaczasz zamówienie jako opłacone.

Jak anulować niezrealizowane zamówienie?

Sam nie jesteś w stanie tego zrobić. Musisz dodać odpowiedni komentarz, podając powód anulowania, przy pozycji na fakturze pod Moja DaWanada » Opłaty i faktury » Moje faktury » Pytania lub  zastrzeżenia do tej pozycji? My anulujemy zamówienia, a Tobie nie zostanie naliczona żadna prowizja. Jeżeli zamówienie w Twoim butiku będzie otwarte dłużej niż 3 miesiące, prowizja zostanie naliczona i nie będzie możliwości jej anulowania.

faktury

Masz pytania dotyczące realizacji zamówień?

W każdej sprawie kontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta na pomoc@dawanda.pl, dokładamy wszelkich starań, by wszystko stało się jasne i klarowne! Powodzenia na DaWandzie:)



Dorka

Kilka słów o autorze: W DaWandzie zajmuję się z reguły odpowiadaniem na wszystkie możliwe pytania dotyczące sprzedaży online (i nie tylko!), dzieleniem się trikami i wskazówkami, jak ogarnąć niesamowity wszechświat e-commerce'u, a w międzyczasie zerkam delikatnie na zagraniczne rynki. Pojawiam się często na spotkaniach w ramach cyklu "DaWanda po godzinach" - zapraszam!

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?