Wróć na DaWandę »

Krok 4. Profile wysyłki – koszty dostawy w wersji light

Dorka
20 September 2017
Pierwsze kroki

Statystyki wskazują, że koszt dostawy produktu stanowi istotny czynnik w czasie podejmowania decyzji o zakupie w Internecie. Koszty dostawy postrzegane są jako dodatkowy koszt ponoszony przez Kupującego i z tego powodu znacząco wpływają one na decyzję – kupić czy nie kupić?

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, przygotowaliśmy dla Was prostą metodę zarządzania kosztem wysyłki. Wszystko ustawimy w jednym miejscu!

ZARZĄDZANIE KOSZTAMI WYSYŁKI

Czego się dowiesz?

  • czym są profile wysyłki i gdzie je stworzyć
  • jak ustawić maksymalny koszt wysyłki
  • jak ustawić darmową dostawę od konkretnej kwoty zamówienia
  • jak zdywersyfikować koszty wysyłki w zależności od kraju lub regionu świata
  • na co zwracać uwagę przy ustalaniu wysokości ceny dostawy

Maksymalny koszt wysyłki

Z tej opcji powinny korzystać osoby, u których wysyłka każdego kolejnego przedmiotu wiąże się z dodatkową opłatą. W ten sposób możemy ograniczyć maksymalną kwotę, jaką będzie trzeba zapłacić za wysyłkę całego zamówienia. Co więcej, możemy taką kwotę ustalić oddzielnie dla klientów w Polsce i za granicą:)

Wchodzimy w Moja DaWanda >> Mój sklep i produkty >> Zarządzanie kosztami wysyłki i wpisujemy ustalone maksymalne koszty wysyłki dla klientów z:

  • Polski
  • Unii Europejskiej
  • reszty świata

WSKAZÓWKA: Wstawiając 0, zapewniasz darmową wysyłkę kolejnego produktu. Może to również skłonić klientów do wybierania większej liczby produktów do koszyka:)

Darmowa dostawa od…

Darmowa wysyłka ma szczególną moc oddziaływania na Kupujących. Informacja o oferowaniu darmowej wysyłki jest przez nas szczególnie eksponowana w obrębie butiku, ale też strony produktu poprzez specjalną ikonkę:)

Tu podobnie wchodzimy w Moja DaWanda >> Mój sklep i produkty >> Zarządzanie kosztami wysyłki i wypełniamy odpowiednie pole ustaloną wcześniej wysokością kwoty zamówienia. Rozsądne ustawienie tego narzędzia powinno pozwolić zwiększyć kwotę zamówień w Twoim butiku. W tym celu należy przeanalizować średnią wartość produktów sprzedawanych w sklepie.

Np. jeśli średnie zamówienie w Twoim butiku to 1 przedmiot za 40 zł, ustawienie darmowej wysyłki od kwoty 500 zł NIEzachęci nikogo do zwiększenia swojego zamówienia. Jeśli jednak postanowisz, że za darmo wysyłasz od kwoty 50 zł, istnieje spore prawdopodobieństwo, że część Kupujących skusi się i postanowi dołożyć kolejny przedmiot do koszyka, dzięki czemu skorzysta z opcji darmowej wysyłki. Ty zaś cieszyć się będziesz zwiększoną sprzedażą:)

Pamiętaj więc, żeby kwota darmowej wysyłki była osiągalna dla przeciętnego klienta Twojego butiku. W innym wypadku narzędzie to będzie zupełnie bezużyteczne. Zastanów się też nad zaoferowaniem zupełnie darmowej wysyłki, bez względu na kwotę zamówienia, co potrafi bardzo silnie oddziaływać na klientów i zachęcać ich do dokonywania zakupów. Oferowanie darmowej wysyłki może stanowić dodatkowy bodziec dla klienta do zakupu w Twoim butiku.Darmowa dostawa stanowi też doskonałą reklamę dla Ciebie, gdyż produkty te oznaczone są banerem Darmowa wysyłka. Kupujący mogą również wyszukiwać produkty, ustawiając jako kryterium wyboru darmową wysyłkę (tzw. filtr).

Profile wysyłki

Możesz dla każdego produktu wprowadzać koszty wysyłki pojedynczo, ale.. po co się męczyć? Oferujemy na DaWandzie możliwość ustawienia kilku tzw. profili wysyłki, dzięki którym ustalanie kosztów dostawy dla Twoich produktów – zarówno starych, jak i nowo dodawanych, będzie szybkie i proste.

Znowu wchodzimy w Moja DaWanda >> Mój sklep i produkty >> Zarządzanie kosztami wysyłki i zjeżdżamy na sam dół strony.  Klikamy zielony przycisk Utwórz nowy profil wysyłki.

Na obrazku powyżej widzimy już utworzone 3 profile wysyłki o nazwach ModaSzaliki i Czapki oraz Kurier. Wynika z tego, że inną cenę dostawy oferujemy przy zakupie odzieży, inną przy zakupie szalików i czapek, ewentualnie przy niektórych produktach oferujemy wysyłkę kurierem. Spójrzmy, co możemy ustawić w takim profilu wysyłki.

♥ Nazwa profilu – dobrze nazwać go tak, byśmy potem wiedzieli, jakiego produktu wysyłki dotyczy, np. Koszulki, Kurier, Poczta Polska, Bransoletki, Spodenki.. Zauważ, że koszty dostawy mogą dotyczyć rodzaju produktu, formy dostawy i pewnie wielu innych aspektów procesu wysyłania produktu do klienta.. Wybierz najwygodniejszą dla Ciebie nazwę:)

Pamiętaj, że na DaWandzie dla jednego produktu nie możesz zdywersyfikować kosztów w zależności od kanału dostawy (Poczta Polska, kurier, za pobraniem..), dlatego niezależnie od sposobu wysyłki dobierz rozsądną cenę zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta.

♥ Wysyłka do Polski – tutaj ustal ceny wysyłki do klientów na terenie naszego kraju: dla pierwszego produktu i dla każdego kolejnego (pamiętaj, że wcześniej mogłeś ustawić maksymalny koszt wysyłki zamówienia, dzięki czemu koszt dostawy zamówienia składającego się z kilkunastu produktów nie przestraszy i nie odstraszy Twojego klienta)

♥ Tak, wysyłam również za granicę – zaznacz ten kwadracik i ustal ceny wysyłki dla klientów z innych regionów świata. Możesz ustawić je dla reszty świata, dla konkretnych regionów, dla poszczególnych krajów! Dobrze wcześniej popatrzeć na DaWandzie, ile kosztuje wysyłka wewnątrz kraju u tamtejszych projektantów, żeby nasza cena była mniej więcej zbliżona, a więc konkurencyjna:)

Po uzupełnieniu wszystkich kosztów zapisujemy profil wysyłki i ewentualnie analogicznie tworzymy kolejne. Możemy utworzyć ich tyle, ile nam się żywnie podoba:)

Jak przypisać profile do produktów?

Od razu z poziomu Zarządzania kosztami wysyłki możemy przejść do opcji Profile wysyłki przypisz do produktów, zostaniemy przekierowani do aktualnych ofert albo po prostu od razu możemy wejść z menu po lewej stronie w Moja DaWanda >> Mój sklep i produkty >> Oferty aktualne.

Co zyskujesz?

  • W łatwy sposób zmieniasz koszty wysyłki dla całej grupy produktów (np. jeśli wzrośnie albo zmaleje koszt wysyłki Pocztą Polską albo kurierem), w jednym miejscu zmienisz ceny, zapiszesz zmiany i voila! Automatycznie zmienią się ceny przesyłki przy wszystkich produktach, do których edytowany profil był przypisany:)
  • Wszystko masz zebrane w jednym miejscu!
  • W menu Oferty aktualne możesz filtrować produkty według ich profili wysyłki:)
  • Cały czas możesz edytować koszty dostawy przy każdym produkcie indywidualnie – tam zawsze utworzysz nowy profil z nowymi wysokościami kosztów!

Jak to wygląda na stronie produktu?




Dorka

Kilka słów o autorze: W DaWandzie zajmuję się z reguły odpowiadaniem na wszystkie możliwe pytania dotyczące sprzedaży online (i nie tylko!), dzieleniem się trikami i wskazówkami, jak ogarnąć niesamowity wszechświat e-commerce'u, a w międzyczasie zerkam delikatnie na zagraniczne rynki. Pojawiam się często na spotkaniach w ramach cyklu "DaWanda po godzinach" - zapraszam!

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?