Wróć na DaWandę »

Tło & prezentacja produktu

Dorka
19 September 2017
Akademia DaWandy

Czas nieco urozmaicić zdjęcie produktu. Zobacz poniżej, jak w łatwy sposób popracować nad tłem i sposobem pokazania oferty zależnie od rodzaju produktu, nie zatracając jednocześnie istoty rzeczy, jaką jest on sam. Zebraliśmy trochę dawandowych przykładów, by jeszcze dokładniej zaprezentować, co mamy na myśli.

Tło


Upewnij się, że Twój produkt jest łatwy do rozpoznania, poprzez wykorzystanie prostego i naturalnego tła. Na takim tle będą widoczne wszystkie detale Twojego produktu. Wzorzyste, wielokolorowe tła mogą dekoncentrować i odwracać uwagę od samego produktu oraz mieć negatywny wpływ na ogólny wygląd.

Jeżeli nie masz dostępu do profesjonalnego studia fotograficznego, prostym i tanim pomysłem na uzyskanie idealnego tła jest wykorzystanie dużego kawałka papieru w jasnym odcieniu. Najczęściej wykorzystywane kolory tła to jasny szary i biały, nie musisz się tym sugerować, wybierz takie, które będzie pasowało do Twoich produktów.

Jeżeli uważasz, że taka prezentacja produktu jest nudna, poeksperymentuj i dołącz dodatkowe elementy, pamiętając o tym, aby tło nie odwracało uwagi od Twojego produktu. Wybierając konkretne tło zadbaj o to, aby zastosować je przy każdym swoim produkcie, w ten sposób zachowasz spójność w swoim butiku.

Sposób prezentacji produktu


Wielu twórców decyduje się fotografować przód swojego produktu. Takie zdjęcia są atrakcyjne tylko w niektórych przypadkach. My polecamy Ci sprawdzenie kilku wersji ekspozycji, pokazanie produktu z różnych perspektyw pozwoli go mocniej wyeksponować. Radzimy unikać fotografowania z przodu. Zwykle kąt około 45° okazuje się być lepszy.

Jeżeli fotografujesz produkty takie jak ubrania, pokaż je na osobie. Nie musisz zatrudniać do tego profesjonalnych modeli, poproś znajomych, żeby wcielili się w ich rolę, tak zaprezentowane produkty pozwolą potencjalnemu kupującemu wyobrazić sobie, jak będzie w wyglądał w Twoich projektach.

Na DaWandzie do każdej oferty możesz dodać 4 zdjęcia. Wykorzystaj to! Sfotografuj swój produkt z różnych stron, przez co zminimalizujesz wszelkie wątpliwości kupującego. W przypadku istotnych detali Twojego produktu radzimy poświęcić jedno zdjęcie na zaprezentowanie tego elementu, który może skłonić kupującego do wybrania Twojego produktu.

Dlaczego to takie ważne?

Sprawdziliśmy, jak bardzo dobre zdjęcie produktu wpływa na klientów. W tym celu ten sam produkt wystawiliśmy dwa razy – raz z dobrym zdjęciem, raz ze złym. Oba zostały wykonane z przedmiotem leżącym płasko. Efekt? Sami byliśmy tym zaskoczeni, jak silnie dobre zdjęcie oddziałuje na wzrost liczby odwiedzin (i odwrotnie;)). Oferta z atrakcyjnym zdjęciem otrzymała 51% kliknięć i 61% odwiedzin więcej niż ta sama oferta, ale ze słabym zdjęciem. To powinno przekonać Cię, dlaczego tak istotne jest przygotowanie naprawdę dobrych zdjęć.

serduszko_nsl_2

Partnerem naszej Akademii Fotografii jest Akademia NikonaDziękujemy naszym Projektantom, w powyższym tutorialu wystąpiły produkty ze sklepów: Norla DesignAlicja Getka LabPikfineLe Boho BleuMany MorningsLittle LightsJedrkiMillibagSzyjemy Sukienki.

serduszko_nsl_2



Dorka

Kilka słów o autorze: W DaWandzie zajmuję się z reguły odpowiadaniem na wszystkie możliwe pytania dotyczące sprzedaży online (i nie tylko!), dzieleniem się trikami i wskazówkami, jak ogarnąć niesamowity wszechświat e-commerce'u, a w międzyczasie zerkam delikatnie na zagraniczne rynki. Pojawiam się często na spotkaniach w ramach cyklu "DaWanda po godzinach" - zapraszam!

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?