Wróć na DaWandę »

Akademia SEO: Czemu w środku lata myślimy o Świętach?

Dorka
01 September 2017
Akademia DaWandy

Wyszukiwarka Google

W tabeli po lewej stronie znajdziesz informacje o tym, ile łącznego ruchu generują kolejne strony z wynikami wyszukiwania Google. Nie trudno zauważyć, że – im wyżej (więc im wcześniej na liście stron) znajdzie się wynik wyszukiwania, tym większe jest prawdopodobieństwo, że szukający w niego kliknie.

Zwróć uwagę, że pierwsze dwie strony z wynikami wyszukiwania Google odpowiadają za ponad 95% całego ruchu przy danym zapytaniu!

Wniosek jest dość oczywisty – jeśli chcesz zostać zauważony, znaleziony i odwiedzony, dzięki czemu zwiększysz grono klientów butiku, musisz zadbać o jak najwyższą pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania.

Co wspólnego ma z tym SEO?

Te tajemnicze trzy literki to nic innego jak Search Engine Optimization. Ha, świetnie! Czyli właściwie co to znaczy? SEO to po prostu wszystkie metody, które pozwolą Ci dopracować produkty, tak by ich ranking w wyszukiwarce się polepszał, czyli – żeby łatwiej było na nie natrafić w internetowym informacyjnym gąszczu. Poniżej dowiesz się więcej.

Przykład


Plecaki skórzane w wyszukiwarce Google

Na grafice poniżej mamy wyniki wyszukiwania dla hasła „plecaki skórzane”. Na samej górze znajdują się rezultaty z płatnej reklamy Google, zaraz pod nimi widzimy natomiast tzw. wyniki organiczneniesponsorowane, za które właściciele stron nie płacą, a na ich uszeregowanie wpływ ma właśnie SEO.

Wnioski

Celem optymalizacji butiku w ramach SEO jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. A po ludzku – zamiana SZUKAJĄCYCH w Google w KUPUJĄCYCH na DaWandzie. I najważniejsze – aby odpowiednio ocenić i posortować wyniki wyszukiwania, Google potrzebuje trochę czasu, na „ewaluację” strony wpływ ma wiele czynników. Dlatego wszelkie działania mające na celu zwiększenie przedświątecznego ruchu w butiku należy podjąć już teraz.

Co optymalizować pod kątem SEO?

Liczba elementów, które wyszukiwarki biorą pod uwagę przy porządkowaniu stron internetowych pod kątem jakości i trafności treści, jest szeroka. Wskazówki w kolejnych częściach Akademii będą dotyczyć tych najważniejszych, można je podzielić na dwie kluczowe grupy: tzw. elementy On-site i Off-site.

A w następnych częściach




Dorka

Kilka słów o autorze: W DaWandzie zajmuję się z reguły odpowiadaniem na wszystkie możliwe pytania dotyczące sprzedaży online (i nie tylko!), dzieleniem się trikami i wskazówkami, jak ogarnąć niesamowity wszechświat e-commerce'u, a w międzyczasie zerkam delikatnie na zagraniczne rynki. Pojawiam się często na spotkaniach w ramach cyklu "DaWanda po godzinach" - zapraszam!

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?