Wróć na DaWandę »

Koszt monitów za niezapłacone w terminie faktury

Jan Kowalski
03 August 2016
Akademia DaWandy

Zadanie: trzeba coś szybko znaleźć w sieci – informacje, produkty, usługi.. Co robimy? Oczywiście bez wahania wpisujemy szukaną frazę w nieocenioną wyszukiwarkę internetową Google, która w mgnieniu oka zasypie nas ogromem wyników posortowanych na kolejnych stronach wg magicznego „googlowego klucza”.

Właśnie – co to właściwie za klucz? Które strony www znajdą się najwyżej, które niżej i dlaczego? I najważniejsze – jak sprawić, żeby nasze dawandowe produkty plasowały się wysoko? Postaramy się przedstawić kilka sposobów na optymalizację Sklepu na DaWandzie pod kątem tzw. SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.

Czego się dowiesz?

  • jak działa wyszukiwarka internetowa i dlaczego optymalizacja strony pod kątem SEO jest konieczna;
  • dlaczego słowa kluczowe mają tak wielką wartość w pozycjonowaniu i jak je odpowiednio dobrać;
  • które elementy w Sklepie na DaWandzie wpływają na SEO oraz jak i gdzie je edytować;
  • jak techniki SEO wpływają na powiększenie grona klientów Sklepu.

Czym jest SEO?

Optymalizacja dla wyszukiwarke internetowych (ang. Search Engine Optymalization – SEO), określana również jako pozycjonowanie, to wszelkie działania zmierzające o osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów oraz wyrażeń kluczowych. Dzięki temu na Twoją witryne internetową trafiają potencjalni klienci. Statystyki pokazują, że większość internautów przegląda tylko pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwania, często kończąc swoje poszukiwania na wyniku znajdującym się na pierwszej pozycji. Jeżeli Twoja witryna znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania trafiają na nia potencjalni klienci, dlatego warto się pozycjonować.

Jak działa Google?

Wyszukiwarka internetowa taka jak Google, to program ułatwiający użytkownikom znalezienie informacji dostępnych w sieci.

Przyrównajmy zasoby internetowe do archipelagu składającego się z ogromnej liczby małych wysepek (stron internetowych, dokumentów oraz plików), które połączone są ze sobą mostami (linkami). Google porusza się po takim archipelagu (sieci), przejeżdżając przez mosty (linki), może odwiedzić wszystkie wyspy (strony internetowe) oraz zebrać informacje o każdej z nich. Kiedy szukamy czegoś w wyszukiwarce, Google odwiedza miliardy dokumentów powiązanych ze sobą linkami i na podstawie swoich algorytmów decyduje, które z zasobów są najbardziej adekwatne do zapytania.

Najbardziej odpowiednie dokumenty to takie, które zawierają w treści słowa użyte w zapytaniu, ale nie tylko!

Dodatkowo Google układa dokumenty pasujące do zapytania w kolejności od najtrafniejszego (najważniejszego) do najmniej ważnego. Czynniki brane pod uwagę w procesie pozycjonowania danego dokumentu na stronie wyników wyszukiwania to m.in.

Strona sklepu na DaWandzie

NAZWA UŻYTKOWNIKA, TAG TYTUŁOWY (1) & ADRES URL (2)

Nazwa użytkownika powinna być jednocześnie nazwą naszego Sklepu. Dodatkowo, jeżeli nazwa użytkownika składa się z kilku słów, rozdzielamy je myślnikami. Jest to ważne, ponieważ nazwa użytkownika jest wyświetlana w adresie URL oraz w tagu tytułowym strony.

UWAGA: nazwę Użytkownika można zmienić samodzielnie tylko raz!

Na stronie wyszukiwań Googla tag tytułowy wyświetlany jest jako tytuł pojedynczego wyniku wyszukiwań, adres URL znajduje się tuż pod nim.

Tag tytułowy jest jednym z elementów, który ma największy wpływ na pozycjonowanie strony!

Tagi tytułowe na polskiej platformie tworzone są automatycznie według następującego schematu:

<Nazwa_użytkownika> – <liczba produktów dostępnych w sklepie> produkty na DaWanda

Elementy znajdujące się w nawiasach są elementami zamiennymi, więc idealnym rozwiązaniem byłoby zawarcie słowa kluczowego na początku tytułu. Tak to wygląda w Sklepie The Same z polskiej platformy, który oferuje komplety takich samych produktów dla rodziców i dzieci:

3. NAZWA SKLEPU

Nazwa sklepu służy przede wszystkim do tak zwanej optymalizacji on-page. Nazwa sklepu powinna składać się z nazwy użytkownika i krótkiego opisu sklepu.

4. OPIS SKLEPU

Powinien on trafnie opisywać naszą działalność i produkty oraz zachęcać do kupna w Sklepie. Opis powinien liczyć mniej więcej 200 słów, a słowo kluczowe oraz jego synonimy powinny pojawić się w nim od 6 do 10 razy. Warto również pogrubić słowa kluczowe w celu ich uwydatnienia oraz wymienić część produktów i kategorie dostępne w Twoim sklepie.

Opis Sklepu służy również jako tzw. Open Graph Description. Oznacza to, że fragment tego opisu będzie wyświetlany, gdy link do Sklepu zostanie opublikowany na portalach społecznościowach, np. na FB albo blogu.

Co zyskujesz dzięki optymalizacji?

  • jak działa wyszukiwarka internetowa i dlaczego optymalizacja strony pod kątem SEO jest konieczna;
  • dlaczego słowa kluczowe mają tak wielką wartość w pozycjonowaniu i jak je odpowiednio dobrać;
  • które elementy w sklepie na DaWandzie wpływają na SEO oraz jak i gdzie je edytować;
  • jak techniki SEO wpływają na powiększenie grona klientów Sklepu.

Na co jeszcze warto zwrocić uwagę?

Powinien on trafnie opisywać naszą działalność i produkty oraz zachęcać do kupna w Sklepie. Opis powinien liczyć mniej więcej 200 słów, a słowo kluczowe oraz jego synonimy powinny pojawić się w nim od 6 do 10 razy. Warto również pogrubić słowa kluczowe w celu ich uwydatnienia oraz wymienić część produktów i kategorie dostępne w Twoim sklepie.

Opis Sklepu służy również jako tzw. Open Graph Description. Oznacza to, że fragment tego opisu będzie wyświetlany, gdy link do Sklepu zostanie opublikowany na portalach społecznościowach, np. na FB albo blogu.

Powinien on trafnie opisywać naszą działalność i produkty oraz zachęcać do kupna w Sklepie. Opis powinien liczyć mniej więcej 200 słów, a słowo kluczowe oraz jego synonimy powinny pojawić się w nim od 6 do 10 razy. Warto również pogrubić słowa kluczowe w celu ich uwydatnienia oraz wymienić część produktów i kategorie dostępne w Twoim sklepie.

Opis Sklepu służy również jako tzw. Open Graph Description. Oznacza to, że fragment tego opisu będzie wyświetlany, gdy link do Sklepu zostanie opublikowany na portalach społecznościowach, np. na FB albo blogu.

Nam in lacus ante. Nam vitae egestas ante, non fermentum lorem. In hac habitasse platea dictumst. Sed molestie, ipsum at semper dapibus, sem nunc pretium sem, tristique gravida quam lacus vel est. Nam nec vulputate dui, sit amet viverra sapien. In nec mauris at mauris cursus consequat. Etiam sodales, ante vel laoreet efficitur, lectus enim dignissim sem, sed sagittis ligula urna sit amet urna. Nulla vel arcu id nisi venenatis pharetra. Proin eu purus nec nibh malesuada dapibus ut sit amet erat.

Praesent libero nulla, dignissim non dapibus facilisis, egestas et enim. Nullam sed varius erat, at bibendum odio. Nam a bibendum tortor, lobortis posuere arcu. In id nibh efficitur, varius lorem congue, maximus felis. In in ultrices quam. Integer consequat quis quam at commodo. Cras vitae massa lobortis, viverra lacus et, placerat quam.

Morbi vel nibh quis eros porttitor malesuada. Suspendisse lacinia, mi et egestas tincidunt, lacus lectus luctus nunc, ac tempor magna quam ac metus. Praesent volutpat eros a egestas venenatis. Fusce ornare vulputate mauris, in maximus purus aliquam vel. Mauris accumsan auctor diam in ornare. Phasellus nec tincidunt risus. In sit amet eleifend massa. Nulla justo nisl, tempus ut nunc vitae, tempor dignissim nibh. Donec cursus felis sit amet ante suscipit convallis.

Powinien on trafnie opisywać naszą działalność i produkty oraz zachęcać do kupna w Sklepie. Opis powinien liczyć mniej więcej 200 słów, a słowo kluczowe oraz jego synonimy powinny pojawić się w nim od 6 do 10 razy. Warto również pogrubić słowa kluczowe w celu ich uwydatnienia oraz wymienić część produktów i kategorie dostępne w Twoim sklepie.

Opis Sklepu służy również jako tzw. Open Graph Description. Oznacza to, że fragment tego opisu będzie wyświetlany, gdy link do Sklepu zostanie opublikowany na portalach społecznościowach, np. na FB albo blogu.

Nam in lacus ante. Nam vitae egestas ante, non fermentum lorem. In hac habitasse platea dictumst. Sed molestie, ipsum at semper dapibus, sem nunc pretium sem, tristique gravida quam lacus vel est. Nam nec vulputate dui, sit amet viverra sapien. In nec mauris at mauris cursus consequat. Etiam sodales, ante vel laoreet efficitur, lectus enim dignissim sem, sed sagittis ligula urna sit amet urna. Nulla vel arcu id nisi venenatis pharetra. Proin eu purus nec nibh malesuada dapibus ut sit amet erat.

Praesent libero nulla, dignissim non dapibus facilisis, egestas et enim. Nullam sed varius erat, at bibendum odio. Nam a bibendum tortor, lobortis posuere arcu. In id nibh efficitur, varius lorem congue, maximus felis. In in ultrices quam. Integer consequat quis quam at commodo. Cras vitae massa lobortis, viverra lacus et, placerat quam.

Morbi vel nibh quis eros porttitor malesuada. Suspendisse lacinia, mi et egestas tincidunt, lacus lectus luctus nunc, ac tempor magna quam ac metus. Praesent volutpat eros a egestas venenatis. Fusce ornare vulputate mauris, in maximus purus aliquam vel. Mauris accumsan auctor diam in ornare. Phasellus nec tincidunt risus. In sit amet eleifend massa. Nulla justo nisl, tempus ut nunc vitae, tempor dignissim nibh. Donec cursus felis sit amet ante suscipit convallis.



Jan Kowalski

Kilka słów o autorze: Dzień w dzień brnie w najdalsze zakątki DaWandy, by zgłębić jej tajemnice. Nie boi się trudnych pytań. Gdy akurat nie dopieszcza Portalu Sprzedawcy, zerka kątem oka za granicę

Artykuł był
dla Ciebie pomocny?